Täydenkuun ideat

Olen jo vuosikymmenet sitten oppinut hyödyntämään täydenkuun unettomia öitä. Todennut täysin turhaksi sen, että jään odottelemaan unen tuloa, vaikka minua ei nukuta lainkaan. Jos kerran energiaa riittää, miksi en hyödyntäisi sitä?

Saman on todennut ihailemani uusseelantilainen kirjailijaystävä Barry Brailsford. Hän työskentelee täysillä kaksi viikkoa ennen täyttäkuuta ja viettää rauhallisempaa elämää pari viikkoa täydenkuun jälkeen. Hän on ollut erittäin tuottelias ja arvostettu niin tiedemiehenä kuin kirjailijana ja henkisenä opettajanakin.

Minulle muutamat yöt ennen kuun täyttymistä tuottavat runsaasti uusia ideoita. Yö tuntuu olevan mainiota aikaa sellaiseen. Ei ole muuta hääräämistä, maailma ympärillä on rauhallisempi ja ajatukset saavat vaeltaa vapaasti aiheesta toiseen. Monet yölliset keksinnöt ovat säästäneet minulta yrittäjänä ja ongelmien ratkaisijana runsaasti aikaa. Ideat useimmista kirjoistani ovat yöllisen luovuusvirran antia. On kuitenkin oltava tarkkana, ettei kadota yöllisiä oivalluksia luovan session jälkeiseen syvään uneen. Ainakin avainsanat on hyvä tallentaa ennen uneen vaipumista.

Koska ajatukseni vaeltavat mieluusti tulevassa, olen ollut erittäin huono markkinoimaan niin omia kirjojani kuin muitakin yritykseni palveluita. Onneksi minulla on vuosien varrella ollut hyviä kustantajia, aiheistani kiinnostuneita toimittajia ja ihana ystäväpiiri, joka on paikannut tätä puutetta. Tällä viikolla siivosin hyllyjäni ja varastoa ja löysin vielä muutamia kappaleita edellisistä kymmenestä kirjastani. Olivat unohtuneet kaappien kätköihin ja näyttivät hyvin surullisilta, kun eivät koskaan päässeet synnyttämään ajatuksia lukijoiden käsissä. Täydenkuun jälkeisen aamun ensimmäinen kutkuttava idea olikin järjestää ikiomat kirjamessut. Ehkä hyväntekeväisyystapahtumana tai muuten vaan pikkujouluhengessä. Saa nähdä miten idea haluaa toteuttaa itsensä - vai haluaako.

Jos olet kiinnostunut seuraavista kirjoista, laita viestiä: anja@suninnovations.fi.

Kirjoja yrittäjille:

Made With Love. Pienyrittäjän valttikortit.

Markkinointia rakkaudella. Inspiraation siemeniä sisäiseen yrittäjyyteen.

Tuumasta toimeen. Muutospeli.

Kirjoja työelämään:

Kiireenkesyttäjä. Avain hyvään elämään.

Kesytä kiire!

Kiireenkesyttäjän käsikirja.

Työtä rakkaudella. Ikkunoita työn tulevaisuuteen.

Kirjoja lapsille:

Susanna ja pienten tekojen kerho

Uusin kirja ikääntyville ja tulevia eläkepäiviä suunnitteleville:

Mysteerikoulu. Inspiraatiokirja ikääntyville. Ilmestyi 2023.